Pentru ca nu am descoperit adevarul absolut, am decis sa-mi dau cu parerea!

miercuri, martie 08, 2006

Cat stie presa referitor la ce scrie?

Am citit in Saptamana Financiara un articol referitor la Publicitatea on line. Orlando, pentru care am o stima deosebita si cu care ma cunosc de ceva vreme, a fost, este si va ramane ceva vreme de acum inainte, personajul cheie in Publicitatea on line din Romania. In articol, apare spre sfarsit o afirmatie ciudata. Nu am inteles cine a gresit. Orlando sau Alin Popescu
"Printre minusuri, posibila piata româneasca a publicitatii contextuale din România se loveste de insuficienta dezvoltare a comertului electronic de la noi" Parerea mea este ca totusi, valoarea e-commerce-ului de la noi este mai ridicata decat valoarea publicitatii on line, si vorbim aici de volum brut. Numarul milioanelor de euro care circula in e-commerce este cel putin dublu fata de ce circula in publicitatea on line. MAi mult decat atat, cresterile inregistrate in E-commerce sunt cu mult superioare celor inregistrate in publicitatea on line.
Daca in ceea ce priveste acest domeniu (publicitate), se poate vorbi de o saturare a pietei, (vezi numarul de bannere care inunda ecranul pe orice site cat de cat important, in zona de e-commerce, suntem la inceput. Si cu toate astea vorbim deja de milioane de euro care nu sunt luate in discutie de nimeni. Cea mai buna promovare in cazul site-urilor de e-commerce este facuta cu ajutorul clientilor multumiti.
De asemenea, lipsa publicitatii on line din site-urile de e-commerce, face ca acest domeniu sa nu fie atat de promovat si/sau adus in discutie. De cele mai multe ori se spune "piata inca nu e pregatita". Daca am face mai mult pentru aceasta piata, am avea si noi mai mult de castigat. Dar, schimband putin sloganul "Catavencilor", clientii nostri poate ca sunt mai inteligenti decat clientii lor.
Oricum, ma astept ca piata romaneasca de publicitate (marii jucatori) sa aibe solutii mai bune decat incercarile de pana acum in ceea ce priveste publicitatea contextuala.