Pentru ca nu am descoperit adevarul absolut, am decis sa-mi dau cu parerea!

miercuri, septembrie 13, 2006

BRAT-ul pe on line....

Stau si ma intreb daca chiar e momentul sau daca BRAT-ul este "organul" bine ales pentru monitorizarea traficului on line. Sa le iau pe rand.
- Ca publisher poti demonstra ce trafic ai utilizand Trafic, T3, Google Analytics etc. Daca oricare dintre instrumentele respective arata ca ai un trafic atractiv, publicitatea oricum nu poate face abstractie de tine.
- Ca agentie de publicitate (ma refer in special la agentiile clasice nu la regiile online gen NetBridge, Arbo etc) , hm, propui clientului campania si mediul care te avantajeaza nu care il avantajeaza. Am lucrat in bransa si stiu cum se fac propunerile. Acum cateva luni postam pe Marketinglider un un mesaj cu campaniile aiurea care se desfasoara pe tv. La meciurile din calificarile in cupele europene de anul trecut, in pauza erau spoturi la OMO, Ajax, si alte 2 produse care aveau ca target preponderent femeile. Unul dintre raspunsuri a fost ca de mult locul femeii nu mai este la cratita si spalat vasele, baia si wc-ul. De acor, numai ca la meciurile respective se uitau o,01% femei din totalul de telespectatori. Ma intrebam cine a gresit? Postul TV, Agentia de publicitate sau clientul? Asa e cu agentiile de publicitate de la noi. Marea majoritate. Si inca o chestie legata de agentiiile de publicitate. cred ca inca se mai cer oferte ptr bannere cu suprafata in cm patrati.
- Ca si client, marile campanii sunt date in piata de cativa clienti mari. Cei cativa clienti care asigura mai mult de 65-70% din bugetul on line intr-un an, deja stiu care sunt site-urile bune care iti aduc rezultate. Restul pana la 100% sunt campanii punctuale, sau date pe alte reguli decat cele ale unei piete libere.
- BRAT - asa cum spuneam si in titlul blog-ului, nu-i online-ul ca offline-ul. BRAT-ul probabil ca va descoperi on line-ul pe parcurs. Tare mi-e teama ca se va incerca o masurate a rezultatelor dupa criteriile presei scrise si nu dupa ce este de fapt on line-ul.
Desi am mari semne de intrebare, totusi merita sa le urez succes.
Succes

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

Salut,

Interesant comentariul tau referitor la auditarea campaniilor online dar putin pesimist. Exista pasi facuti in aceasta directie. Poti citi cateva detalii aici:
http://ads.statistics.ro

Din acel punct pana la a impune un standard mai est eun pas. Sper sa fie in directia buna.

11:36 p.m.

 
Blogger Cristian Pirvu said...

Poate fi putin pesimist. Dar, cunosc cativa oameni din zona publicitatii, (on line, off line ) care imi intaresc aceasta oppinie. Cred ca piata nu este destul de stabila si de matura pentru a avea rezultate cu un astfel de "organism". Si in afara de asta interesele sunt mute si diferite intre cei 2-5-10 20 de "mari" jucatori in domeniu. Sa fim seriosi. 6 mil Euro intr-un an, rezultatele de la Internetics, modul in care este inteleasa si promovata imaginea pe internet, ma duc spre aceasta opinie. Dar .. sper din tot sufletul sa gresesc. Ar fi spre binele tuturor.

11:25 a.m.

 
Anonymous cristi parvan said...

dupa ce ca ne "potrivim" ca nume, inceputuri profesionale, avatar... acum preiei si expresia mea favorita. :)

hai sa-ti spun istoria ei:

Acu vreo 3 ani ma invitase Val la un strategic biz. Nu mi-era foarte clar nici ce-o sa spun nici daca sunt invitat, spectator sau vorbitor. In dimineata cu pricina eram la o prezentare de strategie la client (cred ca Biofarm) si Val ma tot suna si eu il ignoram pe silent. Imi trimite SMS cu "ai 20 de minute de prezentat", si cum eu abia incepusem sa ma ocup si de online, am pus titlul asta si 5 slideuri in care argumentam cu diversele mele revelatii.

Si acum sper sa nu ma intalnesc cu oamenii care erau in sala si probabil au fost oripilati de neseriozitatea vorbitorului.

2:54 p.m.

 

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home